Handelsbetingelser
Lynæs Surfcenter ApS
CVR-nr.: 39213192
Adresse: Lynæs Havnevej 8A, 3390 Hundested
Kundeservice: shop@surfcenter.dk
www.lynasshoppen.dk holder åbent 24 timer i døgnet. Det kan dog i meget sjældne tilfælde ske, at vi lukker webshoppen grundet vedligeholdelse. Du kan naturligvis kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
For at handle på www.lynasshoppen.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen” (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Du kan ændre indholdet i din 'indkøbskurv' helt frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”godkend bestilling og gå til betaling”. Herefter går din ordre videre til www.lynasshoppen.dk
Betaling
Vi bruger QuickPay, som er en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. Derudover bruges Clearhouse, som indløser for internationale kort.
Det er desværre IKKE muligt at betale med gavekort på lynasshoppen.dk.
Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en eller flere varer hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en faktura på mail. Du modtager mailen med faktura, når varen er afsendt. Din faktura vedlægges ligeledes i din pakkeordre, og hvis varen ønskes returneret skal din faktura medsendes i pakken tilbage til vores lager.
Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, eller man kan miste sin fortrydelsesret, heriblandt plomberede skønhedsprodukter, hvor emballagen er brudt. Dette gælder også varer, der af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt - heriblandt forsegling på badetøj - her bortfalder din fortrydelsesret. Derfor skal undertøj/badetøj prøves uden på eget undertøj, og al forsegling skal blive på tøjet der prøves.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.
Vi forventer, at du afsender varerne retur hurtigst muligt, da dette giver andre mulighed for at kunne købe den pågældende vare.
Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Lynæs Surfcenter
Lynæs Havnevej 8A
3390 Hundested
Telefon: +45 29 87 77 66
OBS! Ved tilbagelevering skal du sørge for at varerne er forsvarligt indpakket. Varen/varerne skal sendes retur i væsentlig samme stand, som da du modtog vare/varerne, og det er dig som afsender, der bærer ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Returvarer (ved køb af eksempelvis sko) må ikke sendes i selve skotøjsæsken alene. Denne skal pakkes ind i anden form for kasse og/eller bobleplast for at undgå skader på den under fragten. Gem ALTID postkvittering samt evt. track and trace nummer, så du på den måde altid kan finde dokumentation for, at pakken er afsendt, hvis uheldet er ude.
Returpakker skal sendes med omdeling
Du vælger selv hvilke fragt-/pakkefirma du vil benytte i forbindelse med returnering af din vare (vi anbefaler dog GLS, Post Nord eller DOA.) Vi anbefaler, at du sender din returpakke som en forsikret pakke, så du har mulighed for at benytte "Track and Trace", hvis der skulle opstå forsinkelse eller udeblivelse af pakken.
Vi accepterer ikke returpost sendt til postbutik eller pakkeboks. I sådanne tilfælde må det forventes, at pakken bliver sendt retur til afsender, hvorefter den må sendes på ny (med omdeling). Alle udlæg i sådanne situationer pålægges dig som afsender. Returpakker kan afleveres på vores adresse, dog KUN efter aftale! Kontakt os i tilfælde heraf.
Du skal vedlægge kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb, når du sender en vare retur. Det er vigtigt, at vi kan se, at pakken kommer fra dig, og det kan vi kun, hvis dit ORDRENUMMER ligger i pakken. Har du ikke mulighed for at sende ordrebekræftelsen eller en kopi heraf med i pakken, skal du skrive en seddel i hånden med dine oplysninger og ordrenummer.
Hvis du har spørgsmål kan du altid rette henvendelse til os på mail shop@surfcenter.dk eller ved at ringe på +45 29 87 77 66 (hverdage mellem 10.00 - 16.00).
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet skal ifølge forbrugerreglen tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen. Vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varerne. OBS.: Vær opmærksom på, at der kan gå op til 30 dage, hvis du har betalt med Mastercard.
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
- Du har reelt taget varen i brug hvis mærkatlabel er aftaget helt eller delvist, eller hvis den mangler.
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
- Du har håndteret varen på anden måde end det var nødvendigt for, at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer.
- Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at kunne konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter altså kun for eventuel forringelse af varens værdig, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og dem måde de fungere på. Emballagen/indpakningen af varen skal behandles med omhu, her tænkes specielt på sko-, parfume- og smykkeæsker, så vi kan genbruge dem - hvis ikke kan der fremkomme værdiforringelse af varen.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen/fejlen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til shop@surfcenter.dk. Afhængigt af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes retur til (dog skal du kontakte os først enten telefonisk eller på mail inden varen afsendes):
Lynæs Surfcenter
Lynæs Havnevej 8A
3390 Hundested
Telefon: +45 27501750
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, eller som skal afhentes på posthuset. Du er dog velkommen til at afleverer din reklamationssag til os på adressen - dog KUN efter aftale. Vær opmærksom på, at Lynæs Surfcenter holder fysisk lukket mellem efterårsferien og påske.
Lovvalg og værneting
Køb af varer på www.lynasshoppen.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Told og moms